ایران امریکا
Omani Foreign Minister Sayyid Badr al-Busaidi gives a joint press conference with his Russian counterpart following their meeting in Muscat on May 11, 2022. (Photo by MOHAMMED MAHJOUB / AFP) (Photo by MOHAMMED MAHJOUB/AFP via Getty Images)

میدل ایست نیوز: بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان با تاکید بر اینکه تهران برای دستیابی به توافق هسته ای مصمم است، گفت که ایران و امریکا در آستانه توافق برای تبادل اسرا هستند.

البوسعیدی در مصاحبه با المانیتور با اشاره به اینکه شاهد جدیت از سوی واشنگتن و تهران برای احیای توافق هسته ای است، گفت که کشورش با حسن نیت، راه های دیپلماتیک خود را برای کمک به هر دو طرف، چه در داخل عمان و چه در جاهای دیگر، ارائه کرده است.

وی معتقد است که فضای پیرامون موضوع هسته ای ایران مثبت است.

البوسعیدی همچنین بر این باور است که ایران برای دستیابی به توافق جدی است و طرف مقابل (امریکا) نیز با حسن نیت به این موضع پاسخ داده و مایل به انجام این توافق است.

وزیر خارجه عمان در مورد توافق احتمالی تبادل زندانیان نیز گفت: می توانم بگویم که (ایران و امریکا) در آستانه رسیدن به آن هستند، شاید این یک موضوع فنی باشد.

وی در مورد وجوه بلوکه شده ایران خاطرنشان کرد: آنها به یک چارچوب عملی و یک چارچوب زمانی برای چگونگی هماهنگی این امر نیاز دارند.

ما را در تلگرام دنبال کنید ما را در تلگرام دنبال کنید